torsdag 15. august 2013

Den spede begynnelsen..

Da har jeg bestemt meg for å ta steget inn i strikkeblogg-verdenen. Etter å ha beundret og blitt inspirert av mange andre over lengre tid. Jeg håper denne bloggen også kan være til glede og inspirasjon for andre.

Jeg strikker alltid. Uansett. Både en, to og mange ting på samme tid. Store og små prosjekter.
Denne genseren får være første mann ut på bloggen, en med flette langs ermene, strikket i mosegrønn Babysilk fra Du store Alpakka. Mønsteret er fra Marte Helgetun. Hun har mange flotte mønstre for store og små i herlig Alpakka. Mønstrene er svært lettleste, uten forkortelser bl.a. Denne er strikket fra halsen og ned. Det var første gang jeg prøvde det og det var jo kjempelurt! Man ser bedre an størrelsen og kan evt justere underveis.

Grønnfargen er dyp og som mose. Men det var veldig vanskelig å få rett farge på bildene.



Genseren er strikket i str 2 år, men er ganske stor i størrelsen. Så min lille på 2,5 år passer den ikke riktig enda. Men utover vinteren er den nok klar til bruk.








Bestilte treknapper sammen med mønsteret og garnet fra nettsiden hennes.
Dette bildet er tatt uten blitz og da var fargegjengivelsen enda verre. Beklager det!

 
Klem fra Maja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar