lørdag 14. september 2013

Småstrikk

Jeg er som nevnt tidligere veldig glad i mønstrene til Bitta Mikkelborg. På Facebook har hun en side som heter Bittamis Design for strikkelystne her. Der er en del gratis oppskrifter og det er en side man kan legge ut det man strikker fra hennes designs.
Nå i sommer/høst har det pågått klutstrikking. (kopptuer). Det er enkel og morsom strikk som passer å ta med seg overalt. Jeg strikker på det i bilen, på kurs, i matpausen på jobb osv. Tar ikke så stor plass i veska. Klutene blir fine, gode og passer som smågaver :)

Jeg har hittil strikket 5 av 7 mønstre. Her er to av dem:


Den rosa kalles "White Birch" eller "Bjørk". Den grå er "Goat Willow" eller "Selje".



Disse er strikket i Tuva fra Europris. Samme garn som Bitta har brukt i sine. Garnet er fint å strikke med, er en blanding av 50% bomull, 50% akryl. Jeg har strikket de andre klutene i Mandarin Medi fra Sandnes garn, 100% bomull. Jeg synes sistnevnte var best, ble ikke så tykk. Tenker det er best for å unngå sure kluter ;)



Dette siste bildet er tatt i vinduskarmen og fargegjengivelsen ble best her. Den rosa er skikkelig knall!

Klem fra Maja

1 kommentar:

  1. Kopptuer får man aldri nok av og dine er jo kjempefine! Artig mønster du har funnet -takk for link til oppskrift!
    Ha en fin september-søndag! :-)

    SvarSlett