søndag 20. oktober 2013

Mariuskjole

Denne lilla Mariuskjolen er strikket i Hverdags fra Du Store Alpakka. Den er i str 1 år. Hverdags er kanskje blitt et av mine favorittgarn for barneplagg, men det gjenstår å se hvordan det er etter noe tids bruk. Strikkingen går lett og det blir jevnt og fint. Plaggene blir myke og lette. Supert så langt!

Kjolen er en bestilling jeg har fått. Koselig å få strikke små jenteplagg igjen. Er bare store jenter i min egen familie for tiden.




Knappestolpen er en "jukseknappestolpe", kun til pynt. Har sydd på 3 tinnknapper.



Fargene på kjolen er dyp lilla, lilla og natur. Dyp lilla er veldig mørk og en nydelig farge.





Jeg har tatt opp færre masker rundt ermeåpningen en oppskriften sier. Synes det blir penest om det ligger litt innover enn at det skal være veldig vid og kanskje bølgete. En erfaring jeg tok med meg etter å ha strikket Mariusvestene.



Klem fra Maja

1 kommentar:

  1. Så søt mariuskjole! :-) Garnet ditt har jeg ikke prøvd, men det høres jo fint ut!

    Jeg holder nå fremdeles på med mariusgensere...det tar sin tid...særlig når jeg oppdager at det blir alt for stort og må rekke opp....men, men...blir vel ferdig en gang! :-)
    Ha en fin søndagskveld! :-)

    SvarSlett