lørdag 7. februar 2015

Min egen islandsgenser, Afmæli

Tidligere i vinter strikket jeg en islandsgenser i Lett-lopi til mannen min. Likte den så godt at jeg ville ha min egen. Falt for fargene i en av de mange, mange eksemplarene på Ravelry av genseren Afmæli. Bestilte garn fra Birgirsdottir.no. Genseren er kjapp å strikke på pinne nr 4,5.

Bildene ble så som så, jeg er mer fornøyd med fargene real-life. De er  ca egentlig som her 
Genseren er strikket i str M. Passet fint uten noen justeringer underveis.










Det strikkes jevnt og trutt. Er ikke like rask med å legge ut nye plagg på bloggen, så de nærmeste dagene/ukene nå, kommer det et ras med småstrikk ;)

I formiddag fikk jeg en hilsen via Pinterest, med ønske om at jeg skulle strikke disse vottene.



(bilde lånt fra Ravelry, mønsteret finnes her

 Klart jeg kan! :)


Klem fra Maja

15 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk! Liker mønsteret så godt at det muligens blir flere, i andre farger;)

      Slett
  2. Nydelig genser! Jeg falt helt for fargene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja det er herlige farger. Lett-Lopi har et stort fargeutvalg, men det er litt vanskelig ø bestille på nett. Skulle gjerne sett det, når jeg skal kjøpe det.

      Slett
  3. Kjempe fin genser i flotte farger :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin genser! Fargene var helt perfekte :)

    SvarSlett
  5. Det var ein flott gensar i fine fargar :)

    SvarSlett
  6. Fint mønster og fine farger! Denne står på min (lange) strikkeliste også :)

    SvarSlett
  7. Det ble en nydelig genser :-)
    Ønsker deg ei fin, fin uke!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  8. Takk alle dere, for hyggelige tilbakemeldinger! Alltid trivelig med kommentarer på arbeidet:)

    SvarSlett
  9. Så fin en genser! Elsk på fargene, som det heter ;)

    SvarSlett
  10. Dette er en kjempefin genser i nydelige farger! Gratulerer!

    SvarSlett
  11. Å så nydelig denne var - nydelige farger, den ser herlig ut :)

    SvarSlett
  12. Flott genser, Maja! Liker både mønsteret og fargevalget - og den genseren til mannen din ble kjempefin den også! Gratulerer med nye gensere, begge to! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Britt! Så kjekt med litt blogg-lyd fra deg igjen:)

      Slett