fredag 10. april 2015

Garnhimmelen

Jeg har vært på tur i vinterferien. Litt sent ute med å blogge om det...
Jeg var i London med min datter. Hadde googlet hvor det fantes garnbutikk i byen, og kom raskt over flere blogginnlegg som omhandlet den lille butikken Loop i Camden passage, Islington. Så adressen ble notert, og jeg sa til min datter at dette var den ene tingen JEG måtte på turen vår.

Jeg fant frem, det ligger i et koselig område med vintagebutikker og markeder. Butikken er ikke stor, men den inneholder det herligste garn. Bare så synd det var kjempedyrt... Kjøpte 4 nøster. Det var Madelinestosh Pashmina og -Sock  og Wollmeise Twin. Det fineste med garnet er fargene - det var SÅ vanskelig å velge. Men jeg tenke jeg skulle strikke et sjal til meg selv, så 2 nøster Pashmina ble kjøpt til det. Syntes det var lite garn å gå ut av butikken med, men trøstet meg med at man kan handle på nett. Men prisene var så stive, at jeg er slett ikke helt sikker på om det var verdt det..?

Sjalet er strikket, jeg kommer tilbake til det i et senere innlegg. Og det er blitt ett par sokker av Wollmeise-garnet.




Fra venstre Madelinetosh Sock i Rosa, øverst er 150 g Wollmeise i fargen Rosenrot, fremst Madelinetosh Pashmina mørk lilla, og til venstre det samme i en syrinfarge. Fargene er bare så fine!




Klem fra Maja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar