onsdag 22. juli 2015

Melodia sjal

I februar var jeg i London og på garnbutikken Loop. O'lykke! Der kjøpte jeg vakre hesper med garn, og jeg har strikket sjal/skjerf/tørkle av disse. Hva kaller man sjal man ikke vil ha over skuldrene, men rundt halsen?

Av et rosa hespe med Madelinetosh sock, har jeg strikket Melodia. Det gjaldt å finne et mønster der det ville holde med ett nøste, slik at jeg ikke ville gå tom før sjalet var ferdig. Så jeg trålte Ravelry, og falt for dette enkle mønsteret.
Liker sjalet godt, bortsett fra at det ble en merkelig "dutt", der jeg la opp og startet strikkingen. Prøvde det jeg kunne å blokke det vekk, men det er litt enda. Sees heldigvis ikke når sjalet er på. Lekker farge, er det i allefall ;)



Mykt, deilig garn, gir mykt, deilig skjerf!




Her ser man "dutten"  ned til høyre.



Tynt, fint skjerf. Beklager at jeg ikke har pynta meg for anledningen ;) Her var det bare om å gjøre å få knipsa de bildene og få dem inn i bloggen :)

Klem fra Maja

4 kommentarer:

  1. Det var et herlig sjal i en lekker farge. Dutten er det nok bare du som legger merke til, kjenner meg igjen :)

    SvarSlett
  2. Kjempefint sjal, jeg falt helt for fargen!
    Takk for mønstertips - jeg har noen "one hit wonders" liggende, jeg også ;)

    SvarSlett
  3. Det må være en drøm å få besøke Loop. Kjekt å få med seg litt nytt garn hjem :) Sjalet ditt ble veldig fin, og så frisk og fin i fargen!

    SvarSlett