fredag 17. juli 2015

Tovede Mariusvotter II

dette innlegget i mai, skrev jeg om et par tovede Mariusvotter. Det ble som nevnt til sist 4 par, men ett av parene er gitt i gave. Synd jeg ikke rakk å blogge dem, for de er strikket i det anbefalte garnet Sandnes fritidsgarn, og det var også de som ble best passform på. Men alle parene er fint tovet, kan trygt anbefale å strikke disse i alle de garntypene jeg har prøvd ut.



Strikket med dobbel Rauma finull, pinne nr 6. Tovet på 40 gr, 40 minutters hurtigprogram.



Her er de jeg blogget om tidligere, strikket og tovet på samme måte som de sorte/blå.



Disse er strikket i Rauma vamsegarn, pinne nr 6. Tovet på samme måte som de andre. Disse ble vel godt tovet, i tillegg til at jeg strikket dem i minste størrelse på lengden. Så de ble barnevotter, ca str 10 år, vil jeg tro. Alle vottene er tovet med et handkle i maskinen sammen med vottene.

Og mønsteret finnes gratis, her

Klem fra Maja


4 kommentarer:

  1. Så deilige votter du har strikket. Ser kjempemyke og varme ut, og blir nok gode å ha til vinteren :-)

    SvarSlett
  2. What lovely mittens, did you felt the second one a bit? They look very cozy.

    SvarSlett
  3. Sorry I meant the last pair. the light blue one.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Lucy:) all the pairs are felted in my washing machine. So they are very warm and cosy.

      Slett