lørdag 11. juni 2016

Ginas sokker

Jeg har strikket ett par sokker av Bitta Mikkelborg, som heter Ginas sokker. Mønsteret har jeg i boken Sokker - strikking hele året.
Sokkene er strikket i garnet Sterk fra Du store alpakka. Det er et mykt og slitesterkt garn i 40% fineste alpakka, 40% merinoull og 20% nylon. De er strikket på pinne nr 3 hele veien. Det gikk med litt under 2 nøster garn til ca str 37-38.

Fargen er melert rødoransje, det kjøpte jeg en gang for lenge siden på tilbud. Var muligens en utgående farge da.



Vakkert bladmønster, som snor seg fra ene siden av foten over til den andre.


Bladmønsteret fortsetter nedover mot hælen. Veldig fint!


Ribbestrikken gjør at sokkene er tøyelige og samtidig sitter de fint til foten. 


Klem fra Maja

3 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker i lekker farge! Jeg har boka og må nok studere den litt nærmere ser jeg.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. De var nydelige og det ser ut som de er gode å ha på :)

    SvarSlett
  3. Veldig fine! Og jeg har den boken men har neimen ikke lagt merke til dem der ;)

    SvarSlett